Trainen Tijdens Een Vakantie

Trainen Tijdens Een Vakantie

Een vakantie is natuurlijk heel leuk, maar, voor veel mensen, helaas ook fataal voor de training. Veel mensen zien dit als een periode van geheel loslaten. Dit betekent ongezond eten en geen zin om te trainen. Even de remmen los. Hoe goed het ook is om soms even de remmen los te laten, is het toch verstandig om je training ritme iets wat aan te houden. Dit maakt de stap weer kleiner om het thuis weer op te pakken en laat je niet achteruit gaan in deze periode. Alhoewel trainen wel belangrijk is, kan het natuurlijk wel in een andere vorm. Dit om bijvoorbeeld tijd te besparen of om het met minder toestellen en andere materialen te doen dan je thuis ter beschikking hebt. In deze blog geef ik je een aantal tips om toch tijdens de vakantie je trainingen te implementeren.

Gebruik supersets en circuits

Natuurlijk snappen we dat je liever met een cocktail op het strand ligt. Daarom moet je het jezelf niet te moeilijk maken. Maak gebruik van supersets en circuits. Supersets zijn twee oefeningen combineren en pas rust pakken nadat je beide oefeningen achter elkaar hebt uitgevoerd. Een circuit is hetzelfde verhaal, alleen dan met drie of meer oefeningen achter elkaar. Het voordeel van de supersets en circuits is dat het je veel tijd kan besparen, zodat jij binnen no time die cocktail kan bestellen aan het strand!

Maak gebruik van je eigen lichaam

Op vakantie heb je vaak niet de faciliteiten die je thuis hebt. Dit is geen excuus om helemaal niet te trainen. Met je eigen lichaam kan je namelijk genoeg doen voor een goede training. Onthoud wel dat je een spierprikkel wilt realiseren. Als je thuis veel met gewichten traint is het nu slim om te focussen op meer herhalingen met lichaamsgewicht oefeningen. Hierbij kan je denken aan de push up, sit up en de plank. Zelfs de meest fitte sporters kunnen stuk gaan met lichaamsgewicht oefeningen, dus jij kan dit ook.

Train wanneer jij wilt

Je hoort vaak van de die hard sporters dat ze zelfs op vakantie de wekker om 06:00 zetten zodat ze kunnen trainen. Dit is natuurlijk geen must. Je kunt trainen op een moment dat het jou goed uitkomt. Het voordeel van vakantie is dat je veel vrije tijd hebt. Pak bijvoorbeeld 10 minuten bij het wachten op je familie om naar het strand te gaan. Hiermee kom je al een heel eind!

Geniet

Een vakantie is om te genieten. Maak je trainingen daarom ook leuk. Houd je bijvoorbeeld van hardlopen, maak er een strand workout van. Zo geniet je van de prachtige plek waar je bent en heb je gelijk je training gedaan. De training hoeft ook niet zo zwaar te zijn als thuis. Het belangrijkste is dat het in je systeem blijft en je niet achteruit gaat. Zo kan je het thuis gelijk weer oppakken en op progressie focussen.

Op allin1fit.nl bieden wij gepersonaliseerde summerbody schema’s aan om jou te helpen. Of je nu thuis of op vakantie bent. Of maak gebruik van onze “Follow Along” Holiday Workout gericht op zo efficiënt mogelijk trainen tijdens je vakantie.