Hoe je optimaal kunt trainen hangt af van je persoonlijke doel, of dit nou afvallen, spiermassa opbouwen, fitter worden of iets anders is. Ook je voeding dient te worden aangepast op basis van je persoonlijke doel. Maar wat je doel ook is, een goed trainingsschema en voedingsschema zijn essentieel om dit doel te bereiken. Het is daarom ook belangrijk dat je kiest voor het juiste fitnesspakket (trainingsschema + voedingsschema). Je kunt gebruik maken van onderstaande informatie om jou te helpen bij het kiezen van jouw optimale fitnesspakket. Je kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen en wij zullen jou direct begeleiden in jouw keuze.

AfvallenSpiermassa OpbouwenFitter WordenConditie Opbouwen
KrachttrainingProgressieBalansCardio
Goede voedingCompound oefeningenCardioGoede voeding
Full body oefeningenGoede voedingGoede voedingProgressie
Afvallen

Om af te vallen is het belangrijk om te focussen op de grote spiergroepen, omdat je daar meer calorieën mee verbrand. Cardio is goed voor de verbranding, maar krachttraining nog effectiever. Bij krachttraining blijft de verbranding in je lichaam de hele dag doorgaan. Bij cardio is het de verbranding voorbij het moment dat je van je toestel stapt. Daarom raden wij aan de focus op krachttraining te leggen (daarnaast kun je dit natuurlijk altijd combineren met cardio). Hierbij is een goed voedingsprogramma essentieel! Wanneer de voeding niet goed is, zal er helaas ook weinig gebeuren. Je moet in een “calorie deficit” gaan zitten. Dit betekent dat je minder calorieën binnen krijgt dan je basale stofwisseling (je calorieën die je per dag nodig hebt om goed te functioneren). 

Bij All in 1 Fit krijg je niet alleen een op maat gemaakt trainingsprogramma, speciaal gemaakt voor dit specifieke doel, maar ook een flexibel voedingsschema, om lange termijn doelen te bereiken. Wij raden je, voor dit specifieke doel, aan om met het 3 daagse full body schema te beginnen. Dit omdat je zo elke spiergroep 3x per week aanpakt. Daarnaast krijg je er ook een voedingsschema bij, die speciaal gemaakt is om je doelen te bereiken.

Spiermassa Opbouwen

Bij het opbouwen van spiermasse is het erg belangrijk dat je elke spiergroep minimaal 2x per week goed aanpakt. Daarnaast wordt progressive overload erg belangrijk. Dit houdt in dat je de gewichten na een tijdje zwaarder maakt om de trainingsprikkel te behouden. Dit kun je dus doen door het verzwaren van de gewichten, maar kan ook door bijvoorbeeld de herhalingen, of het aantal sets, te verhogen of andere oefeningen voor de spiergroepen te pakken. Het is belangrijk dat we focussen op de compound oefeningen (squat, deadlift, bankdrukken). Dit omdat je hier meerdere spiergroepen tegelijk meepakt en je hier ook makkelijk je progressive overload kan bijhouden. De voeding is natuurlijk ook erg belangrijk. Het belangrijkste is dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt, anders zul je ook geen spiermassa kunnen opbouwen. 

In de schemas bij All in 1 fit hebben we een makkelijke berekening aan je schema toegevoegd, om uit te rekenen hoeveel eiwitten (en koolhydraten en vetten) je binnen moet krijgen om te groeien.

Wij raden je, voor dit specifieke doel, aan om met het 4 daagse workout schema te beginnen. Dit omdat je zo elke spiergroep 2x per week aanpakt, met daarbij genoeg rust om de spieren te laten herstellen. Daarnaast krijg je er ook een voedingsschema bij, die speciaal gemaakt is om je doelen te bereiken.

Fitter Worden

Fit worden wilt iedereen natuurlijk. Dit is niet alleen fysiek heel fijn, maar ook mentaal kan dit je een boost geven. Als je fit bent heb je geen pijntjes in je lichaam en kan je de belastingen in je dagelijkse leven (makkelijker) aan. Om algeheel fit te worden, of blijven, is lichaamsbeweging en voeding erg belangrijk. Bij de trainingen is het belangrijk om de hartslag wat omhoog te krijgen en daarnaast zoveel mogelijk het hele lichaam te laten werken. Het mooie hiervan is dat je niet eens de deur uit hoeft. Dit kan je prima thuis doen. De balans tussen lichaamsbeweging en goede voeding zijn de kernstenen om je algeheel fit te voelen.

Wij raden je, voor dit specifieke doel, aan om met het thuis workout schema te beginnen. Hier ga je met heel je lichaam aan de slag met zowel kracht en conditionele oefeningen. En dat met zo min mogelijk materialen. Daarnaast krijg je er ook een voedingsschema bij, die speciaal gemaakt is om je doelen te bereiken.

Conditie Opbouwen

Conditie is voor ieder mens erg belangrijk. Iedereen heeft elke dag weer een erg drukke dag. Hierbij kan conditie je echt een stuk helpen. Als de conditie goed is, kan je lichaam erg veel aan, dus ook de erg drukke, of stressvolle dagen. Met een goede conditie zul je jezelf veel opgewekter voelen want het lichaam is altijd “ready to go”. Een goede conditie is ook erg belangrijk voor ons lichaam zelf. Denk maar eens aan al onze organen. Met een goede conditie zullen deze ook veel gezonder zijn. Om conditie op te bouwen, is het belangrijk, om de “werklast" steeds op te bouwen, om je lichaam zo steeds meer uitdagingen te geven. Daarnaast is goede voeding ook erg belangrijk.

Wij raden je, voor dit specifieke doel, aan om met het thuis workout schema te beginnen. Hier ga je met heel je lichaam aan de slag met zowel kracht en conditionele oefeningen. En dat met zo min mogelijk materialen. Daarnaast krijg je er ook een voedingsschema bij, die speciaal gemaakt is om je doelen te bereiken.

Klaar om jouw doel te bereiken?